Search This Blog

Sunday, March 10, 2013

Produk Lampu Garam Bukit Kini Di Nilai Labu N9

PENGENALAN.
Mungkin ramai di kalangan kita pemah mendengar tentang perlombongan garam bukit tetapi malangnya tiada bahan penulisan mengenainya. Sebenarnya, garam bukit telah di hasilkan di perlombongan garam bukit sebelum masihi lagi. Ia telah terbentuk sejak 256 juta tahun dahulu. Kawasan perlombongan di Asia merupakan satu-satunya perlombongan garam yang cukup terkenal di serata dunia. Garam bukit hanya boleh ditemui di dua buah negara di dunia sahaja dan salah satunya ialah di Banjaran Himalaya.
Sejak dahulu lagi manusia tahu kebaikan garam bukit iaitu mempertingkatkan kualiti udara dengan meningkatkan Ion Negatif yang sangat berguna untuk manusia. Ion negatif menjadikan udara lebih segar, bersih dan bebas bakteria. Ion positif pula hanya akan menjejaskan kualiti udara.
SEJARAH PENEMUAN SAINTIFIK KHASIAT DAN KEBAIKAN.
Kebaikan tentang ion negatif ini telah ditemui oleh DR. C.W. HANSELL di makmal RCH pada tahun 1932. Kajian beliau menunjukkan ion positif menyebabkan udara tidak seimbang dan juga penurunan kualiti udara. Hal ini menyebabkan masalah kesihatan ke atas fizikal kita dan juga mental. Dengan menghirup udara yang bersih dan berkualiti, kita akan menjadi sihat, cergas, melahirkan minda yang sihat dan tidur lena.
Tahukah anda dengan penggunaan alat-alat etektrik seharian seperti komputer, televisyen, radio, penyaman udara, mikrowave, asap rokok dan Iain-lain lagi menyebabkan pertambahan ion positif. Kesannya menjejaskan kualiti udara dan boteti menyebabkan kesihatan terganggu. Kajian juga menunjukkan 56 % tenaga kita diperolehi dari udara yang dihirup dan selebihnya dari air dan makanan. 
APAKAH ITU ION NEGATIF ?
Berbilion-bilion Ion Negatif dihasilkan secara semula jadi melalui angin, cahaya matahari, airterjun, hujan ributdan ombak. Tempat-tempat ini membekalkan udara yang sungguh segar untuk kebaikan kita. Kepadatan Ion Negatif berbeza dari satu tempat ke satu tempat. Untuk maklumat lanjut, sila lihat carta di bawah :-
KEBAIKAN ION NEGATIF
a) Ion Negatif juga dikenali sebagai Vitamin Udara
b) Membersihkan udara dari debu , habuk-habuk dan bauan yang tidak menyenangkan.
c) Memgurangkan tekanan serta kelitihan yg kronik.
APA FUNGSI & KHASIAT LAMPU GARAM BUKIT
Mengembalikan ion negatif seperti dikawasan pergunungan dan air terjun yang secara natural memiliki kesegaran udara dan dapat mengurangkan bakteria yang berada dalam udara. Mengimbangi pengeluaran ion-ion positif yang merosak kualiti udara dan kesihatan, dan radiasi akibat penggunaan alat-alat elektronik seperti komputer, tv, radio dan AC termasuk asap rokok. Menurut penelitian dari institut penyelidikan biologi dari Jerman, bahawa pengeluaran wap dari lampu ini boleh mengembalikan kualiti udara dan meningkatkan ion negative 3 kali lebih banyak.
Menurut Dr. Albert P. Krueger dari Universiti California, kualiti ion yang baik boleh membunuh bakteria dalam udara dengan cepat. Disamping itu dapat mengurangi kemungkinan jangkitan bakteria tersebut pada individu yang lain. Dapat mengurangkan beberapa penyakit seperti sinus, migrain, sakit kepala, dengkuran, demam, gejala asma, alergik, flu, gangguan pernafasan, mengurangkan susah tidur (insomnia), meningkatkan daya tahan tubuh dan menambah produktiviti bekerja serta meningkatkan konsentrasi. Mengurangi bau, mencegah radiasi.

FAKTA LAMPU GARAM BUKIT

1.Membantu mempercepatkan tahap pemulihan pesakit asma, stroke
2. Menstabilkan dan mempertingkatkan kualiti udara
3. Membantu mengurangkan sebahagian besar bakteria dalam udara
4. Ion Negatif di kenali sebagai "Vitamin Udara"
5. Membersihkan udara dari debu debunga
6. Menghilangkan bau yang kurang enak dan asap
7. Mengurangkan tekanan serta keletihan kronik.
8. Menghilangkan pening dan migraine, resdung,demam panas, batuk dan selsema
9. Ketenangan di dalam kawasan rumah, pejabat
10. Menghilangkan bau busuk dan kurang menyenangkan dengan cepat.
11. Menjadikan tidur anda lebih lena serta segar apabila bangun dari tidur
12. Mengurangkan gangguan nyamuk dan serangga kecil
13. Fikiran menjadi lebih fokus terutama bila melakukan ulangkaji (anak-anak)
14. Membebaskan segala ancaman radiasi radioaktif yang dikeluarkan oleh peralatan letrik.
15. Jarang mengidapi demam, batuk dan selesema

Kajian saintifik menunjukkan Lampu Garam Bukit Tulen boleh meningkatkan ion Negatif (Vitamin Udara) sehingga 300% di Eropah. Pengamal Homeopathy menggunakan Lampu Garam Bukit Tulen dalam rawatan mereka.


LAMPU TIADA BENTUK

 LAMPU BERBENTUK

LAMPU PASU 'BOWL'

LAMPU PASU (1 1/2 KAKI TINGGI)

 LAMPU PASU 'BOWL' BUNGA

LAMPU REKABENTUK KAYU RM 95.00

LAMPU PASU (2 KAKI TINGGI)
RM150.00




BENTUK IKAN LUMBA2 RM 50.00

BENTUK HATI RM 55.00

BENTUK PIRAMID RM 50.00

BENTUK ITIK RM 50.00
 
















No comments:

Post a Comment